Комітет з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 11

 

19 червня 2013 року

15 год. 00 хв.

м. Київ,

вул. Садова, 3 а, к. 416

 

Голова Комітету Жванія Д.В.

Секретар Комітету Князевич Р.П.

 

Присутні:   члени Комітету: Михайленко О.Д., Новак Н.В., Парасків О.Д., Буховець О.Ю., Гладій В.І., Дудка О.І., Карташов Є.Г., Близнюк А.М., Кличко В.В., Пехов В.А.

Відсутні:  Сиротюк О.М., Бондаренко В.Д., Добкін Д.М., Федорук М.Т.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступники Завідувача секретаріату Комітету: Данилюк О.А., Желтова О.М., головні консультанти: Гарбуз Ю.П., Дмитрук Л.В., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Федоренко Ю.В., Шкуріна Л.Б., старші консультанти: Маковський О.А., Степанян Г.С.

 

Запрошені:

Скопненко Г.П. – керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування Апарату Верховної Ради України;

Астапов А.О. – заступник начальника юридичного управління Національного агентства України з питань державної служби;

Смирнова Т.А. – головний спеціаліст Департаменту забезпечення взаємодії з Верховною Радою України та регіонами Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Кравченко В.В. – директор Центру правової допомоги містам Всеукраїнської асоціації органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України»;

Рахімкулов Е.Р. – заступник директора Програми сприяння Парламенту ІІ;

Харитонський І.Д. – позаштатний консультант Комітету;

Сікора І.В. – директор Фундації «Відкрите суспільство», координатор коаліції «За доброчесну публічну службу»;

Шевченко Л.А. – президент Фундації «Відкрите суспільство».

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

 

1. Про проект «За доброчесну публічну службу: об’єднання зусилля інститутів громадянського суспільства України задля забезпечення громадського контролю за доброчесністю та запобіганню конфлікту інтересів у публічному секторі» та про співпрацю з Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на період діяльності проекту.

2. Про позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;

3. Про Роз’яснення Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування стосовно деяких питань здійснення повноважень сільських, селищних, міських голів та формування постійних комісій місцевих рад;

4. Про призначення позачергових місцевих виборів:

4.1 про призначення позачергових виборів Сакського міського голови Автономної Республіки Крим;

4.2 про призначення позачергових виборів Фастівського міського голови Київської області;

4.3 про призначення позачергових виборів Ніжинського міського голови Чернігівської області;

4.4 про призначення позачергових виборів депутатів Поріченської сільської ради Краснодонського району Луганської області;

4.5 про призначення позачергових виборів окремих сільських та селищних голів.

5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» (щодо адміністративно-територіального устрою міста Києва) (реєстр. № 2278, н.д. В.Бондаренко, С.Міщенко).

6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» (щодо розподілу повноважень між органами місцевого самоврядування міста Київ та Київською міською державною адміністрацією) (реєстр. № 2279, н.д. В.Бондаренко, С.Міщенко, А.Павловський).

7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо доплат за науковий ступінь) (реєстр. № 2249, н.д. Т.Слюз).

8. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо перебування на державній службі виключно до досягнення пенсійного віку) (реєстр. № 2780, н.д. О.Ляшко).

9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» (щодо граничного віку особи, яка має право бути обраною народним депутатом України) (реєстр. № 2779, н.д. О.Ляшко).

10. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо повноважень на здійснення повідомної реєстрації колективних договорів і угод (реєстр. № 2021а, КМУ, Азаров М.Я.).

 

***

 

СЛУХАЛИ: Голова Комітету Д.Жванія ознайомив членів Комітету з проектом порядку денного засідання Комітету та запропонував висловити свої зауваження і пропозиції до нього.

Д.Жванія нагадав, що на минулому засіданні Комітету було підтримано необхідність прийняття проекту Закону України про повторні вибори народних депутатів України в одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197, 223 (реєстр. № 2971-д від 05.06.2013 р.), розробленого народними депутатами України – членами Комітету за наслідками роботи відповідної Робочої групи Комітету. Однак дата проведення вищевказаних виборів, передбачена даним проектом Закону, підлягає корекції, оскільки час спливає і вже неможливо дотриматися встановлених строків і термінів. Тому Комітету необхідно визначитися з уточненням дати проведення повторних виборів народних депутатів України в одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197, 223, включивши відповідне питання до порядку денного засідання Комітету.

Пропозицію підтримано.

 

Д.Жванія повідомив, що на розгляді Комітету знаходяться декілька проектів постанов Верховної Ради України щодо призначення місцевих виборів у місті Києві, які з різних причин втратили актуальність. Це проект Постанови про призначення чергових виборів депутатів Київської міської ради (реєстр. № 2831 від 17.04.2013), поданий народним депутатом України В.Яворівським та проекти Постанов (реєстр. №№ 2961, 2962, 2969, 2970), подані народними депутатами України Ю.Одарченком та О.Чорноволенком. Відповідне питання необхідно розглянути на засіданні Комітету, включивши його до порядку денного.

Пропозицію підтримано.

 

Д.Жванія звернув увагу членів Комітету, що на засіданні Комітету 5 червня 2013 року розглядався проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення парламентського контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України та його членів (реєстр. № 2465 від 05.03.2013), поданий народним депутатом України Б.Бенюком. Він нагадав, що за наслідками обговорення та голосування члени Комітету не змогли визначитися з висновком Комітету щодо даного законопроекту, який мав би містити пропозиції про прийняття Верховною Радою України щодо нього одного з рішень, передбачених статтею 114 Регламенту Верховної Ради України. Тому було підтримано пропозицію законопроект з реєстр. №2465 внести на розгляд Верховної Ради України для прийняття рішення щодо нього безпосередньо у ході пленарного засідання парламенту.

Однак зазначене не знімає з Комітету обов’язку забезпечити дотримання вимог частини першої статті 111 Регламенту Верховної Ради України при здійсненні підготовки законопроектів до розгляду у першому читанні, а саме: ухвалити висновок, що має містити пропозицію про прийняття Верховною Радою України щодо відповідного законопроекту одного з рішень, передбачених статтею 114 Регламенту Верховної Ради України. Тому необхідно повернутися до розгляду законопроекту з реєстр. № 2465, тим більше, що він містить окремі положення, які на думку багатьох членів Комітету та Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України не узгоджуються з приписами Конституції України.

Пропозицію підтримано.

 

А.Близнюк запропонував включити до порядку денного питання про інформацію Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, пов’язаної із достроковим припиненням повноважень Черкаського міського голови.

Пропозицію підтримано.

 

Д.Жванія поінформував, що 23 червня відповідно до Указу Президента України від 04.04.2003 № 291/2003 наша країна відзначає державне свято – День державної служби. З огляду на предмет відання Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, який включає виконання законопроектних, контрольних та організаційних функцій у сфері державної служби, було б цілком доречно з нагоди цієї святкової дати виступити з привітанням від Комітету на адресу всіх державних службовців України, розглянувши відповідне питання на засіданні Комітету.

Пропозицію підтримано.

 

Д.Жванія запропонував визначитися шляхом голосування щодо прийняття порядку денного засідання Комітету в цілому з такою послідовністю питань:

1. Про уточнення дати проведення повторних виборів народних депутатів України в окремих одномандатних виборчих округах у проекті Закону про повторні вибори народних депутатів України в одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197, 223 (реєстр. № 2971-д).

2. Про проекти Постанов Верховної Ради України:

- про призначення чергових виборів депутатів Київської міської ради (реєстр. № 2831, н.д. В.Яворівський);

- про призначення чергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (16 липня 2013 року) (реєстр. № 2961, н.д. Ю.Одарченко, О.Чорноволенко);

- про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (16 липня 2013 року) (реєстр. № 2962, н.д. Ю.Одарченко, О.Чорноволенко);

- про призначення чергових виборів Київського міського голови та позачергових виборів Київської міської ради (16 липня 2013 року) (реєстр. № 2969, н.д. Ю.Одарченко, О.Чорноволенко);

- про призначення позачергових виборів Київського міського голови та чергових виборів Київської міської ради (16 липня 2013 року) (реєстр. № 2970, н.д. Ю.Одарченко, О.Чорноволенко).

3. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення парламентського контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України та його членів (реєстр. № 2465, н.д. Б.Бенюк) (повторний розгляд).

4. Про проект «За доброчесну публічну службу: об’єднання зусилля інститутів громадянського суспільства України задля забезпечення громадського контролю за доброчесністю та запобіганню конфлікту інтересів у публічному секторі» та про співпрацю з Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на період діяльності проекту.

5. Про позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;

6. Про Роз’яснення Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування стосовно деяких питань здійснення повноважень сільських, селищних, міських голів та формування постійних комісій місцевих рад;

7. Про призначення позачергових місцевих виборів:

7.1 про призначення позачергових виборів Сакського міського голови Автономної Республіки Крим;

7.2 про призначення позачергових виборів Фастівського міського голови Київської області;

7.3 про призначення позачергових виборів Ніжинського міського голови Чернігівської області;

7.4 про призначення позачергових виборів депутатів Поріченської сільської ради Краснодонського району Луганської області;

7.5 про призначення позачергових виборів окремих сільських та селищних голів.

8. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» (щодо адміністративно-територіального устрою міста Києва) (реєстр. № 2278, н.д. В.Бондаренко, С.Міщенко).

9. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» (щодо розподілу повноважень між органами місцевого самоврядування міста Київ та Київською міською державною адміністрацією) (реєстр. № 2279, н.д. В.Бондаренко, С.Міщенко, А.Павловський).

10. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо доплат за науковий ступінь) (реєстр. № 2249, н.д. Т.Слюз).

11. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо перебування на державній службі виключно до досягнення пенсійного віку) (реєстр. № 2780, н.д. О.Ляшко).

12. Про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» (щодо граничного віку особи, яка має право бути обраною народним депутатом України) (реєстр. № 2779, н.д. О.Ляшко).

13. Про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо повноважень на здійснення повідомної реєстрації колективних договорів і угод (реєстр. № 2021а, КМУ, Азаров М.Я.).

14. Про інформацію Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, пов’язаної із достроковим припиненням повноважень Черкаського міського голови.

15. Про привітання Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з нагоди Дня державної служби.

УХВАЛИЛИ:

Затвердити порядок денний засідання Комітету в цілому.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови Комітету Д.Жванії про уточнення дати проведення повторних виборів народних депутатів України в окремих одномандатних виборчих округах у проекті Закону про повторні вибори народних депутатів України в одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197, 223 (реєстр. № 2971-д).

Доповідач зазначив, що згідно із розробленим народними депутатами України – членами Комітету та підтриманим на засіданні Комітету 5 червня 2013 року проектом Закону про повторні вибори народних депутатів України в одномандатних виборчих округах №№ 94, 132, 194, 197, 223 (реєстр. № 2971-д), згадані повторні вибори пропонувалося призначити на 18 серпня 2013 року. Ця дата на момент внесення і підтримки законопроекту станом на 5 червня 2013 року забезпечувала дотримання передбаченого Законом України «Про вибори народних депутатів України» шістдесятиденного строку виборчого процесу повторних виборів і була найближчою можливою датою у разі досягнення політичного консенсусу щодо цього питання та прийняття Закону на пленарному тижні 4 – 7 червня. Однак станом на 19 червня 3013 року цей законопроект не був розглянутий. Враховуючи ймовірність розгляду та прийняття Верховною Радою України законопроекту з реєстр. № 2971-д на поточному пленарному тижні, найближчою можливою датою проведення згаданих повторних виборів є 25 серпня 2013 року.

Водночас Голова Комітету зауважив, що якщо законопроект розглядатиметься у сесійній залі пізніше, прийнятні дати проведення повторних виборів також зміщатимуться у часі. Зважаючи на дані обставини, було б цілком логічним і доречним доручити Голові Комітету у разі розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України питання призначення повторних виборів народних депутатів України інформувати парламент про необхідність уточнення дати їх проведення.

Пропозицію підтримано.

 

2.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови Комітету Д.Жванії про проекти Постанов Верховної Ради України:

- про призначення чергових виборів депутатів Київської міської ради     (реєстр. № 2831, н.д. В.Яворівський);

- про призначення чергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (16 липня 2013 року) (реєстр. № 2961, н.д. Ю.Одарченко, О.Чорноволенко);

- про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (16 липня 2013 року) (реєстр. № 2962, н.д. Ю.Одарченко, О.Чорноволенко);

- про призначення чергових виборів Київського міського голови та позачергових виборів Київської міської ради (16 липня 2013 року) (реєстр. № 2969, н.д. Ю.Одарченко, О.Чорноволенко);

- про призначення позачергових виборів Київського міського голови та чергових виборів Київської міської ради (16 липня 2013 року) (реєстр. № 2970,   н.д. Ю.Одарченко, О.Чорноволенко).

Доповідач зазначив, що в «законодавчому портфелі» Комітету перебувають декілька проектів постанов Верховної Ради України щодо призначення місцевих виборів у місті Києві, які з різних причин втратили актуальність. Це проект Постанови з реєстр. № 2831 народного депутата України В.Яворівського та проекти Постанов з реєстр. №№ 2961, 2962, 2969, 2970 народних депутатів України Ю.Одарченка і О.Чорноволенка. Голова Комітету запропонував обговорити відповідні проекти та по кожному з них шляхом голосування ухвалити висновки щодо необхідності відхилення за наслідками розгляду у першому читанні.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Всі учасники обговорення погодилися із необхідністю відхилення запропонованих до розгляду проектів Постанов щодо призначення місцевих виборів у столиці України у зв’язку із наступними обставинами:

проект Постанови з реєстр. № 2831, яким пропонується призначити чергові вибори депутатів Київської міської ради, не може бути підтриманий з огляду на очевидну неузгодженість його положень із Рішенням Конституційного Суду України від 29 травня 2013 року № 2-рп/2013 у справі за конституційним поданням 48 народних депутатів України щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 136, частини третьої статті 141 Конституції України, абзацу першого частини другої статті 14 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів»;

проекти Постанов з реєстр. №№ 2961, 2962, 2969, 2970 пропонують призначити ті чи інші місцеві вибори у місті Києві на 16 липня 2013 року, що об’єктивно неможливо через сплив часу; водночас запропонована авторами проектів дата цих виборів – 16 липня – припадає на вівторок, а не на неділю, як про це зазначено в проектах постанов.

 

Після завершення обговорення Голова Комітету Д.Жванія послідовно поставив на голосування запропоновані проекти висновків щодо кожного з проектів Постанов, які обговорювалися.

 

Щодо проекту Постанови про призначення чергових виборів депутатів Київської міської ради (реєстр. № 2831, н.д. В.Яворівський)

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення чергових виборів депутатів Київської міської ради (реєстр. № 2831), поданий народним депутатом України В.Яворівським, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

Щодо проекту Постанови про призначення чергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (16 липня 2013 року) (реєстр. № 2961, н.д. Ю.Одарченко, О.Чорноволенко)

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення чергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (реєстр. № 2961), поданий народними депутатами України Ю.Одарченком та О.Чорноволенком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

Щодо проекту Постанови про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (16 липня 2013 року) (реєстр. № 2962, н.д. Ю.Одарченко, О.Чорноволенко)

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення позачергових виборів Київського міського голови та депутатів Київської міської ради (реєстр. № 2962), поданий народними депутатами України Ю.Одарченком та О.Чорноволенком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

 

Рішення прийнято.

 

Щодо проекту Постанови про призначення чергових виборів Київського міського голови та позачергових виборів Київської міської ради (16 липня 2013 року) (реєстр. № 2969, н.д. Ю.Одарченко, О.Чорноволенко)

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення чергових виборів Київського міського голови та позачергових виборів Київської міської ради (реєстр. № 2969), поданий народними депутатами України Ю.Одарченком та О.Чорноволенком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

Щодо проекту Постанови про призначення позачергових виборів Київського міського голови та чергових виборів Київської міської ради (16 липня 2013 року) (реєстр. № 2970, н.д. Ю.Одарченко, О.Чорноволенко)

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Постанови про призначення позачергових виборів Київського міського голови та чергових виборів Київської міської ради (реєстр. № 2970), поданий народними депутатами України Ю.Одарченком та О.Чорноволенком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

3.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення парламентського контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України та його членів (реєстр. № 2465, н.д. Б.Бенюк) (повторний розгляд).

Доповідач ще раз наголосив на меті повторного розгляду законопроекту з реєстр. № 2465, яка полягає у необхідності ухвалення Комітетом висновку, передбаченого частиною першою статті 111 Регламенту Верховної Ради України, чого не було досягнуто на засіданні Комітету 5 червня 2013 року. Він нагадав основні положення даного законопроекту, висновки і зауваження щодо нього інших комітетів Верховної Ради України та Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України.

Голова Комітету Д.Жванія підкреслив, що на думку багатьох членів Комітету та Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України окремі положення законопроекту з реєстр. № 2465 не узгоджуються з приписами Конституції України. Тому цілком логічною була б підтримка Комітетом пропозиції щодо відхилення даного законопроекту за наслідками розгляду в першому читанні.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

В ході обговорення більшість членів Комітету погодилися з аргументами щодо відхилення законопроекту з реєстр. № 2465 як такого, що не узгоджується із приписами Конституції України стосовно меж підконтрольності та підзвітності Кабінету Міністрів України Верховній Раді України (статті 85, 87, 113).

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховій Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення парламентського контролю за діяльністю Кабінету Міністрів України та його членів (реєстр. № 2465), поданий народним депутатом України Б.Бенюком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Доручити виступити зі співдоповіддю при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України члену Комітету, народному депутату України А.Близнюку.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 7 народних депутатів України, «Утрималися» –3 народних депутати України, «Не брали участі в голосуванні» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

4.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови Комітету Д.Жванії про прохання проекту «За доброчесну публічну службу: об’єднання зусилля інститутів громадянського суспільства України задля забезпечення громадського контролю за доброчесністю та запобіганню конфлікту інтересів у публічному секторі» щодо співпраці з Комітетом з питань державного будівництва та місцевого самоврядування на період діяльності проекту.

Голова Комітету надав слово для представлення проекту І.В.Сікорі - директору Фундації «Відкрите суспільство», координатору коаліції «За доброчесну публічну службу». Доповідач ознайомив присутніх із метою проекту, який реалізується коаліцією інститутів громадянського суспільства «За доброчесну публічну службу» і яка полягає у необхідності привернути увагу суспільства та органів влади до природи та масштабів проблеми конфлікту інтересів у публічному секторі шляхом оцінки рівня доброчесності публічних службовців, які задіяні в розподілі цінних державних та громадських активів і ресурсів. Йдеться про формування бюджетів, закупівлі за бюджетні кошти, приватизацію та оренду земельних ділянок, нерухомості тощо. При цьому планується підвищити ефективність антикорупційної політики щодо запобігання конфлікту інтересів, незаконному збагаченню та приховуванню доходів на національному, регіональному та місцевому рівнях.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету, І.Сікора.

Учасники обговорення висловилися на підтримку пропозиції щодо всебічного налагодження контактів та необхідності співпраці Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з Фундацією «Відкрите супільство» в рамках даного проекту, що реалізується вищезгаданою коаліцією інститутів громадянського суспільства, в тому числі з метою спільної підготовки змін до чинного законодавства.

Пропозицію підтримано.

 

5.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови Комітету Д.Жванії про позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

Доповідач поінформував членів Комітету про Положення про позаштатного консультанта у Верховній Раді України та в її органах, затверджене Розпорядженням Голови Верховної Ради України від 07.07.2003 року №701 та ознайомив їх із біографічними довідками кандидатів.

Голова Комітету вказав, що підготовлено проект рішення Комітету щодо підтримки кандидатур Ключковського Юрія Богдановича та Скрипнюка Олександра Васильовича на позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, яке пропонується обговорити і підтримати.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України – члени Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати пропозицію Голови Комітету Д.Жванії щодо кандидатур Ключковського Юрія Богдановича, народного депутата України ІІІ, ІУ, У, УІ скликань та Скрипнюка Олександра Васильовича, завідувача кафедри конституційного права Національного уніваерситетцу «Острозька академія», голови Департаменту зв’язківу з органами державноїбвлади та міжнародними організаціями Національної академії правових наук України на позаштатних консультантів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування і скерувати відповідні подання від Комітету Керівнику Апарату Верховної Ради України.

(Біографічні довідки додаються).

2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на cекретаря Комітету Р.Князевича.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, Не брав участь в голосування – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

6.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про Роз’яснення Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування стосовно деяких питань здійснення повноважень сільських, селищних, міських голів та формування постійних комісій місцевих рад.

Доповідач зазначив, що на адресу Комітету надійшло звернення народного депутата України О.Пономарьова стосовно надання роз’яснень щодо застосування частини другої статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» в частині здійснення повноважень сільського, селищного, міського голови у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень, а також деяких питань щодо формування, зміни складу, діяльності та ліквідації постійних комісій сільської, селищної, міської ради. Він нагадав присутнім, що відповідно до частини третьої статті 21 Закону України «Про комітети Верховної Ради України», комітети з питань, віднесених до предметів їх відання, мають право надавати роз’яснення щодо застосування положень законів України. Такі роз’яснення не мають статусу офіційного тлумачення.

З метою належного та всебічного розгляду вищевказаних питань, забезпечення їх наукового обґрунтування зазначене звернення було скеровано до Інституту законодавства Верховної Ради України, Інституту держави і права ім.В.М. Корецького НАН України, Національного університету «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого», Науково-дослідного інституту державного будівництва та місцевого самоврядування Національної академії правових наук України.

Для обґрунтування позиції Комітету були використані положення Конституції України, Європейській хартії місцевого самоврядування (від 15 жовтня 1985 року, ратифікована Законом України від 15 липня 1997 року №52), законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» (від 21 травня 1997 року № 280) (далі – Закон), «Про статус депутатів місцевих рад» (від 11 липня 2002 року № 93-IV), «Про службу в органах місцевого самоврядування» (від 7 червня 2001 року № 2493-III), Кодексу законів про працю України (від 10 грудня 1971 року № 322-VIII), Кримінального процесуального кодексу України (від 13 квітня 2012 року № 4651-VI), Рішенні Конституційного Суду України від 6 липня 1997 року № 7-рп (справа про сумісництво посад народного депутата України і міського голови) тощо.

Як підкреслив Є.Карташов, у результаті копіткої попередньої роботи, проведеної працівниками секретаріату Комітету та членами підкомітету з питань місцевого самоврядування, було підготовлено проект Роз’яснення Комітету, який надано для ознайомлення членам Комітету і який пропонується обговорити та підтримати.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Учасники обговорення погодилися із висновками про те, що питання здійснення секретарем сільської, селищної, міської ради повноважень відповідно сільського, селищного, міського голови у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень потребує додаткового законодавчого врегулювання. Належному вирішенню цього завдання в процесі законопроектної роботи має сприяти тісна співпраця парламентарів із провідними асоціаціями органів місцевого самоврядування, вітчизняними та міжнародними неурядовими організаціями, науковими та навчальними закладами, експертами.

Члени Комітету одноголосно підтримали пропозицію щодо схвалення Роз’яснення Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування стосовно деяких питань здійснення повноважень сільських, селищних, міських голів та формування постійних комісій місцевих рад, доручивши секретаріату Комітету забезпечити підготовку та подання його тексту на підпис Голові Комітету та розміщення на веб-сайті Комітету.

Пропозицію підтримано.

 

7.

Про призначення позачергових місцевих виборів.

 

7.1

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про призначення позачергових виборів Сакського міського голови Автономної Республіки Крим.

Доповідач зазначив, що клопотання про призначення позачергових виборів Сакського міського голови надійшло з відповідної ради, оскільки було достроково припинено повноваження міського голови О.Клюя на підставі пункту 1 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». За результатами вивчення матеріалів Управління Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування дійшло висновку щодо доцільності призначення даних місцевих виборів.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Учасники обговорення підтримали пропозицію щодо призначення позачергових виборів Сакського міського голови та звернули увагу на необхідність врахування при визначенні строків їх проведення вимог частин першої, п’ятої статті 15 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», згідно із якими позачергові місцеві вибори призначаються на неділю, не пізніше ніж за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Сакського міського голови (місто Саки Автономної Республіки Крим) на неділю 27 жовтня 2013 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

7.2

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про призначення позачергових виборів Фастівського міського голови Київської області.

Доповідач зазначив, що клопотання про призначення позачергових виборів Фастівського міського голови надійшло з відповідної ради, оскільки було достроково припинено повноваження міського голови О.Пенькового на підставі пункту 1 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». За результатами вивчення матеріалів Управління Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування дійшло висновку щодо доцільності призначення даних місцевих виборів.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Учасники обговорення підтримали пропозицію щодо призначення позачергових виборів Фастівського міського голови та звернули увагу на необхідність врахування при визначенні строків їх проведення вимог частин першої, п’ятої статті 15 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», згідно із якими позачергові місцеві вибори призначаються на неділю, не пізніше ніж за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Фастівського міського голови (місто Фастів Київської області) на неділю 27 жовтня 2013 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

7.3

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про призначення позачергових виборів Ніжинськогго міського голови Чернігівської області.

Доповідач зазначив, що клопотання про призначення позачергових виборів Ніжинського міського голови надійшло з відповідної ради, оскільки було достроково припинено повноваження міського голови М.Приходька на підставі пункту 3 частини першої статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні». За результатами вивчення матеріалів Управління Апарату Верховної Ради України по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування дійшло висновку щодо доцільності призначення даних місцевих виборів.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Учасники обговорення підтримали пропозицію щодо призначення позачергових виборів Ніжинського міського голови та звернули увагу на необхідність врахування при визначенні строків їх проведення вимог частин першої, п’ятої статті 15 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», згідно із якими позачергові місцеві вибори призначаються на неділю, не пізніше ніж за 60 днів до дня виборів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори Ніжинського міського голови (місто Ніжин Чернігівської області) на неділю 27 жовтня 2013 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

7.4

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про призначення позачергових виборів депутатів Поріченської сільської ради Краснодонського району Луганської області.

Доповідач зазначив, що подання про призначення позачергових виборів Поріченської сільської ради Краснодонського району Луганської області надійшло від голови Луганської обласної державної адміністрації Пристюка В.М. і було обумовлене наступними обставинами.

На чергових виборах до органів місцевого самоврядування 31 жовтня 2010 року до складу Поріченської сільської ради було обрано 16 депутатів, повноваження 12-ти з яких було достроково припинено рішенням сільської ради від 16 листопада 2012 року у зв’язку з особисто поданими заявами. У зв’язку із цим та зважаючи на вимоги частини шостої статті 45 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» Поріченська сільська рада на сьогодні не є повноважною, внаслідок чого не може вирішувати питань, віднесених до її відання. За таких умов неможливим було прийняття Поріченською сільською радою, зокрема, рішення про встановлення бюджетних призначень для фінансування призначених Поріченською сільською виборчою комісією проміжних виборів депутатів сільської ради, що не дозволило провести ці вибори.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

В ході обговорення зазначалося, що відповідно до пункту 2 частини першої статті 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження сільської, селищної, міської, районної в місті, районної, обласної ради можуть бути достроково припинені у випадках, якщо сесії ради не проводяться без поважних причин у строки, встановлені цим Законом, або рада не вирішує питань, віднесених до її відання. Також йшлося про необхідність врахування положень частини четвертої статті 78 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», згідно з якими за наявності підстав, передбачених частиною першою цієї статті, висновків відповідного комітету Верховної Ради Верховна Рада України може призначити позачергові вибори сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради, а питання про призначення таких виборів може порушуватись перед Верховною Радою України головою обласної державної адміністрації. З огляду на вказане, зважаючи на норми пункту 30 частини першої статті 85 Конституції України, частини третьої статті 14, частин першої, п’ятої статті 15 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» та з метою захисту конституційних прав територіальної громади села Поріченське, членами Комітету було запропоновано підтримати проведення позачергових виборів депутатів Поріченської сільської ради.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори депутатів Поріченської сільської ради Краснодонського району Луганської області на неділю 27 жовтня 2013 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

7.5
 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про призначення позачергових виборів окремих сільських та селищних голів.

Доповідач поінформував присутніх про зміст підготовлених матеріалів щодо питання призначення позачергових місцевих виборів та запропонований підкомітетом з питань виборчого законодавства та об’єднання громадян проект рішення Комітету, в якому Верховній Раді України рекомендується призначити позачергові вибори окремих сільських та селищних голів на неділю 27 жовтня 2013 року.

Загалом на розгляд подається 56 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням повноважень окремих сільських та селищних голів, а саме: 39 – за зверненнями з особистими заявами до відповідних рад про складення ними повноважень голови, 6 – у зв’язку зі смертю, 8 – за вироком суду, 3 – за рішенням відповідної ради.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори 
Горішньослобідського сільського голови (Горішньослобідська сільська рада Монастириського району Тернопільської області),
Новоборисівського сільського голови (Новоборисівська сільська рада Великомихайлівського району Одеської області),
Семиріцького сільського голови (Семиріцька сільська рада Гайсинського району Вінницької області),
Воєводського сільського голови (Воєводська сільська рада Троїцького району Луганської області),
Давидівського сільського голови (Давидівська сільська рада Кіцманського району Чернівецької області),
Пастушівського сільського голови (Пастушівська сільська рада Чортківського району Тернопільської області),
Оситнязького сільського голови (Оситнязька сільська рада Кіровоградського району Кіровоградської області),
Суходільського сільського голови (Суходільська сільська рада Глухівського району Сумської області),
Городищенського сільського голови (Городищенська сільська рада Біловодського району Луганської області),
Кропивнянського сільського голови (Кропивнянська сільська рада Золотоніського району Черкаської області),
Багачанського сільського голови (Багачанська сільська рада Троїцького району Луганської області),
Свічківського сільського голови (Свічківська сільська рада Драбівського району Черкаської області),
Остапівського сільського голови (Остапівська сільська рада Миргородського району Полтавської області),
Серединського сільського голови (Серединська сільська рада Чернігівського району Чернігівської області),
Семенівського сільського голови (Семенівська сільська рада Пустомитівського району Львівської області),
Бушевського сільського голови (Бушевська сільська рада Рокитнянського району Київської області),
Майданецького сільського голови (Майданецька сільська рада Тальнівського району Черкаської області),
Колодистенського сільського голови (Колодистенська сільська рада Тальнівського району Черкаської області),
Придніпровського сільського голови (Придніпровська сільська рада Чорнобаївського району Черкаської області),
Переймівського сільського голови (Переймівська сільська рада Балтського району Одеської області),
Келебердянського сільського голови (Келебердянська сільська рада Канівського району Черкаської області),
Степанівського сільського голови (Степанівська сільська рада Лугинського району Житомирської області),
Хотіївського сільського голови (Хотіївська сільська рада Корюківського району Чернігівської області),
Івашковецького сільського голови (Івашковецька сільська рада Шаргородського району Вінницької області),
Дубовецького сільського голови (Дубовецька сільська рада Галицького району Івано-Франківської області),
Лазірківського сільського голови (Лазірківська сільська рада Оржицького району Полтавської області),
Малаївського сільського голови (Малаївська сільська рада Красноокнянського району Одеської області),
Монастирецького сільського голови (Монастирецька сільська рада Жидачівського району Львівської області),
Матіясівського сільського голови (Матіясівська сільська рада Березанського району Миколаївської області),
Об’єднанського сільського голови (Об’єднанська сільська рада Новгород-Сіверського району Чернігівської області),
Острівського сільського голови (Острівська сільська рада Рокитнянського району Київської області),
Рогачівського сільського голови (Рогачівська сільська рада Баранівського району Житомирської області),
Товкачівського сільського голови (Товкачівська сільська рада Прилуцького району Чернігівської області),
Митченківського сільського голови (Митченківська сільська рада Бахмацького району Чернігівської області),
Струмківського сільського голови (Струмківська сільська рада Татарбунарського району Одеської області),
Межирічківського сільського голови (Межирічківська сільська рада Голованівського району Кіровоградської області),
Ницахського сільського голови (Ницахська сільська рада Тростянецького району Сумської області),
Банюнинського сільського голови (Банюнинська сільська рада Кам’янка-Бузького району Львівської області),
Рибинського сільського голови (Рибинська сільська рада Корюківського району Чернігівської області),
Мощенського сільського голови (Мощенська сільська рада Ковельського району Волинської області),
Любахівського сільського голови (Любахівська сільська рада Володимирецького району Рівненської області),
Кононівського сільського голови (Кононівська сільська рада Біловодського району Луганської області),
Веселківського сільського голови (Веселківська сільська рада Любарського району Житомирської області),
Любельського сільського голови (Любельська сільська рада Жовківського району Львівської області),
Тимченківського сільського голови (Тимченківська сільська рада Чорнобаївського району Черкаської області),
Ліснослобідського сільського голови (Ліснослобідська сільська рада Коломийського району Івано-Франківської області),
Баландинського сільського голови (Баландинська сільська рада Кам’янського району Черкаської області),
Угринівського сільського голови (Угринівська сільська рада Підгаєцького району Тернопільської області),
Копанківського сільського голови (Копанківська сільська рада Калуського району Івано-Франківської області),
Аполлонівського сільського голови (Аполлонівська сільська рада Сахновщинського району Харківської області),
Мирнівського селищного голови (Мирнівська селищна рада Євпаторійської міської ради Автономної Республіки Крим),
Клеванського селищного голови (Клеванська селищна рада Рівненського району Рівненської області),
Новофедорівського селищного голови (Новофедорівська селищна рада Сакського району Автономної Республіки Крим),
Білолуцького селищного голови (Білолуцька селищна рада Новопсковського району Луганської області),
Новосвітського селищного голови (Новосвітська селищна рада Старобешівського району Донецької області),
Комсомольського селищного голови (Комсомольська селищна рада Зміївського району Харківської області)
на неділю 27 жовтня 2013 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.
2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, Голові Комітету Д.Жванії.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

Після оголошення результатів голосування з питання про призначення позачергових виборів окремих сільських та селищних голів, Голова Комітету Д.Жванія звернув увагу присутніх на необхідності прийняття рішення Комітету щодо зміни дати призначення позачергових місцевих виборів у прийнятих раніше проектах постанов з реєстр. №№ 1201-131 (позачергові вибори Херсонського міського голови) та 1201-132 (позачергові вибори Миколаївського міського голови), що були подані народними депутатами України – членами Комітету і якими пропонувалося призначити позачергові вибори зазначених міських голів на неділю 2 червня 2013 року. Голова Комітету вказав, що на сьогодні пропонується інша дата - 27 жовтня 2013 року, яка дозволяє забезпечити дотримання вимог частини першої статті 15 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», згідно із якою позачергові місцеві вибори призначаються Верховною Радою України не пізніше ніж за шістдесят днів до дня виборів.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

Рекомендувати Верховній Раді України при розгляді проектів постанов:

   про призначення позачергових виборів Херсонського міського голови (місто Херсон Херсонської області) (реєстр. № 1201-131 від 20.03.2013 р.) та

   про призначення позачергових виборів Миколаївського міського голови (місто Миколаїв Миколаївської області) (реєстр. № 1201-132 від 20.03.2013 р.)

змінити дату призначення цих виборів з «2 червня 2013 року» на «27 жовтня 2013 року».

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

8.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань державного будівництва В.Гладія про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо адміністративно-територіального устрою міста Києва (реєстр. № 2278, н.д. В.Бондаренко, С.Міщенко, А.Павловський, А.Іллєнко).

Доповідач зазначив, що за визначенням суб’єкта права законодавчої ініціативи, даний законопроект внесений з метою створення правового механізму щодо встановлення меж міста Києва. Він ознайомив присутніх із висновками комітетів з питань бюджету та з питань правової політики щодо законопроекту, де, зокрема, вказувалося, що всупереч статті 27 Бюджетного кодексу та частини третьої статті 91 Регламенту Верховної Ради України авторами законопроекту не надано належне фінансово-економічне обґрунтування, включаючи відповідні розрахунки, та пропозиції щодо джерел проведення додаткових видатків для збалансування бюджетів. Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України також висловлює ряд зауважень до законопроекту, зокрема, не підтримуючи встановлення меж міста Києва шляхом прийняття закону, а не постанови, та наділення Київської міської ради правом вирішувати питання встановлення та зміни меж районів у місті, оскільки вважає, що питання визначення внутрішньої територіальної організації держави є питаннями загальнодержавного значення, у вирішенні яких об’єктивно повинна брати участь держава в особі відповідних органів державної влади.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

В ході обговорення присутні висловили підтримку зауваженням експертів Головного управління, водночас відзначивши, що норма законопроекту, якою пропонується встановити, що межі міста Києва та межі районів у місті Києві затверджується у вигляді топографічної карти суперечить Земельному кодексу України, яким вже визначено порядок встановлення та зміни меж міст та районів у місті. Так, відповідно до частини другої статті 173 Земельного кодексу України межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць. Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» (щодо адміністративно-територіального устрою міста Києва) (реєстр. № 2278 від 11.02.2013 р.), внесений народними депутатами України В.Бондаренком, С.Міщенком, А.Павловським, А.Іллєнком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України члена Комітету, народного депутата України А.Близнюка.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Утрималися» – 3 народних депутати України, «Проти» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

9.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» (щодо розподілу повноважень між органами місцевого самоврядування міста Київ та Київською міською державною адміністрацією) (реєстр. № 2279, н.д. В.Бондаренко, С.Міщенко, А.Павловський).

Доповідач зазначив, що за визначенням суб‘єктів права законодавчої ініціативи, законопроектом передбачається реорганізація системи міської влади на засадах чіткого організаційного розподілу повноважень між представницьким і виконавчим органами місцевого самоврядування, міським головою, органами державної виконавчої влади. Пропонується внесення змін до статей 6, 10, 10-1, 11, 17 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ», також пропонується доповнити Закон статтями 10-2 та 23-1. Відповідно до вказаних змін Київська міська державна адміністрація втрачає статус виконавчого органу Київської міської ради, створюється виконавчий комітет Київради; змінюється компетенція Київської міської державної адміністрації та повноважень голови Київської міської державної адміністрації; надається право голові Київської міської державної адміністрації здійснювати перевірку актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування міста Києва та районів у місті Києві на їх відповідність Конституції та законам України тощо.

Є.Карташов ознайомив присутніх із висновками інших комітетів щодо законопроекту з реєстр. № 2279. Так комітети з питань бюджету та з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України вказали на відсутність фінансово-економічного обґрунтування до законопроекту, а Комітет з питань правової політики – на суперечність його положень нормам Конституції України. Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України у висновку від 10.04.2013 року пропонує за результатами розгляду у першому читанні законопроект повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання. Також окремі зауваження, попри загальну підтримку, висловила Всеукраїнська асоціація органів місцевого самоврядування «Асоціація міст України».

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховій Раді України відповідно до пункту 3 частини  першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про столицю України - місто-герой Київ» (щодо розподілу повноважень між органами місцевого самоврядування міста Київ та Київською міською державною адміністрацією) (реєстр. № 2279), за наслідками розгляду у першому читанні повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, голову підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 8 народних депутатів України, «Проти» – 4 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

10.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Заступника Голови Комітету Н.Новак про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо доплат за науковий ступінь) (реєстр. № 2249, н.д. Т.Слюз).

Доповідач зазначила, що законопроектом пропонується доповнити Закон України «Про державну службу» від 17.11.2011 № 4050-VI, який набиратиме чинності з 1 січня 2014 року, положенням, згідно з яким доплата за науковий ступінь, що отримав державний службовець під час перебування на посаді в центральних органах виконавчої влади та їх територіальних підрозділах, не здійснюється. Вона поінформувала присутніх про висновки інших комітетів парламенту та Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо законопроекту та повідомила, що на засіданні підкомітету з питань органів виконавчої влади підтримано пропозицію щодо необхідності відхилення законопроекту за наслідками розгляду в першому читанні.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Учасники обговорення погодилися з позицією профільного підкомітету, а Н.Новак зауважила, що частиною першою статті 46 Закону чітко визначені складові заробітної плати державного службовця (а саме, посадовий оклад, надбавки до нього та премії), які передбачені цим Законом. При цьому даний Закон загалом не містить норм щодо встановлення надбавки чи доплати за науковий ступінь, а встановлення її підзаконним актом суперечить загальній концепції Закону.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо доплат за науковий ступінь) (реєстр. № 2249 від 08.02.2013), поданий народним депутатом України Т.Слюз, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, Заступника Голови Комітету Н.Новак.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 10 народних депутатів України, «Утрималися» – 2 народних депутати України.

Рішення прийнято.

 

11.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Заступника Голови Комітету Н.Новак про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо перебування на державній службі виключно до досягнення пенсійного віку) (реєстр. № 2780, н.д. О.Ляшко).

Доповідач зазначила, що законопроект, за визначенням субєкта права законодавчої ініціативи, внесено з метою чіткого нормативного врегулювання граничного віку перебування на державній службі та надання додаткових гарантій молоді щодо отримання робочого місця в органах державної влади. Вона ознайомила присутніх із зауваженнями Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України щодо даного законопроекту, яке вважає що у встановленні для державних службовців вікових обмежень на працю вбачається дискримінація щодо реалізації права на працю, у зв’язку з чим потрібно взагалі виключити із тексту Закону України «Про державну службу» положення, які містять вікові обмеження щодо цієї категорії працюючих осіб.

Н.Новак повідомила, що на засіданні підкомітету з питань органів виконавчої влади народні депутати України одноголосно висловилися за відхилення законопроекту з реєстр. № 2780 та пропонують Комітету підтримати відповідний проект висновку.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 2 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про державну службу» (щодо перебування на державній службі виключно до досягнення пенсійного віку) (реєстр. № 2780 від 11.04.2013), поданий народним депутатом України О.Ляшком, за наслідками розгляду в першому читанні відхилити.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народного депутата України, Заступника Голови Комітету Н.Новак.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – одноголосно.

Рішення прийнято.

 

12.

 

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету Р.Князевича про проект Закону про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» (щодо граничного віку особи, яка має право бути обраною народним депутатом України) (реєстр. № 2779, н.д. О.Ляшко).

Доповідач зазначив, що законопроектом пропонується встановити граничний вік особи, яка має право обиратися народним депутатом України та передбачити, що народним депутатом України може бути громадянин, який на день виборів не старший шістдесяти п’яти років. Він поінформував, що Комітет з питань правової політики дійшов висновку, що законопроект суперечить положенням Конституції України, а також зауважив, що відповідно до статті 94 Регламенту Верховної Ради України Голова Верховної Ради України або відповідно до розподілу обов'язків Перший заступник, заступник Голови Верховної Ради України за наявності висновку комітету, до предмета відання якого належать питання конституційного права, про те, що законопроект суперечить положенням  Конституції України, за пропозицією головного комітету чи тимчасової спеціальної комісії або Погоджувальної ради повертає внесений законопроект, проект іншого акта суб'єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України.

Комітет з питань Регламенту, депутатської етики та забезпечення діяльності Верховної Ради України зазначає, що законопроектом пропонується ввести додаткові, не передбачені Конституцією України, обмеження права обиратися народним депутатом України, однак при цьому не пропонується внести зміни до статті 76 Конституції України, що не узгоджується з частиною восьмою статті 90 Регламенту Верховної Ради України, відповідно до якої необхідні для реалізації положень законопроекту після його прийняття зміни до інших законів мають викладатися в розділі «Перехідні положення» цього законопроекту або в одночасно внесеному його ініціатором окремому законопроекті.

Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України вважає, що запропонована законопроектом новела є додатковим, не передбаченим Конституцією України обмеженням для кандидатів, що балотуються на посаду народного депутата України, тому її практичне втілення може бути здійснене лише шляхом внесення відповідних змін до Конституції України. Головне управління дійшло висновку, що за результатами розгляду в першому читанні законопроект доцільно відхилити.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

В ході обговорення зазначалось, що право громадян обирати і бути обраними до органів державної влади передбачене частиною 1 статті 38 Конституції України і належить до фундаментальних конституційних прав громадян. Статтею 76 Конституції України визначено, що народним депутатом України може бути громадянин України, який на день виборів досяг двадцяти одного року, має право голосу і проживає в Україні протягом останніх п'яти років. Не може бути обраним до Верховної Ради України громадянин, який має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена і не знята у встановленому законом порядку. Інших вимог обмежувального характеру стосовно реалізації громадянами України їх пасивного виборчого права на парламентських виборах Конституція України не містить. З огляду на вищезазначене, члени Комітету висловилися на підтримку пропозиції щодо повернення законопроекту з реєстр. № 2779 суб'єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України як такого, що суперечить положенням Конституції України.

УХВАЛИЛИ:

Запропонувати Голові Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до Закону України «Про вибори народних депутатів України» щодо граничного віку особи, яка має право бути обраною народним депутатом України (реєстр. № 2779) повернути суб'єкту права законодавчої ініціативи без його включення до порядку денного сесії та розгляду на пленарному засіданні Верховної Ради України як такий, що суперечить положенням Конституції України, на підставі частини першої, пункту 1 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

13.

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування Є.Карташова про проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо повноважень на здійснення повідомної реєстрації колективних договорів і угод (реєстр. № 2021а, КМУ, Азаров М.Я.).

Доповідач зазначив, що законопроектом пропонується внести зміни до Кодексу законів про працю України, законів України «Про колективні договори і угоди», «Про місцеве самоврядування в України» з метою усунення неузгодженості між цими законодавчими актами в частині визначення повноважень на здійснення повідомної реєстрації колективних договорів і територіальних угод відповідного рівня, а також, визначити повноваження Кабінету Міністрів України щодо затвердження Порядку повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів. Він повідомив, що Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України підтримує прийняття даного законопроект за основу за наслідками розгляду в першому читанні. Аналогічну позицію зайняв на своєму засіданні підкомітет з питань місцевого самоврядування, запропонувавши Комітету для обговорення відповідний проект висновку.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

УХВАЛИЛИ:

1. Вважати за доцільне запропонувати Комітету з питань соціальної політики та праці, який визначено головним з підготовки і опрацювання даного законопроекту, рекомендувати Верховній Раді України відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо повноважень на здійснення повідомної реєстрації колективних договорів і угод (реєстр. № 2021а від 16.05.2013 р.), поданий Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу.

2. Надіслати цей висновок до Комітету з питань соціальної політики та праці.

ГОЛОСУВАЛИ: «За» – 11 народних депутатів України, «Не брав участі в голосуванні» – 1 народний депутат України.

Рішення прийнято.

 

14.

 

СЛУХАЛИ: повідомлення члена Комітету, народного депутата України А.Близнюка про інформацію Робочої групи Комітету з вивчення ситуації, пов’язаної із достроковим припиненням повноважень Черкаського міського голови.

Доповідач нагадав, що Робочу групу Комітету з вивчення ситуації, пов’язаної із достроковим припиненням повноважень Черкаського міського голови створено за рішенням Комітету від 15 травня 2013 року з дорученням після закінчення судового розгляду питання з’ясувати з виїздом на місце фактичні обставини справи, підготувати необхідну інформацію та проект висновку Комітету експертного характеру щодо відповідності зазначених обставин вимогам Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

На сьогодні, як зазначив А.Близнюк, судовий розгляд справи не завершено, тому відсутні підстави для відповідних дій зі сторони Робочої групи. Водночас це не виключає можливостей для розроблення пропозицій щодо внесення змін до статті 79 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» з метою вдосконалення законодавчого регулювання питань дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови. У зв’язку із цим у п’ятницю 21 червня 2013 року планується провести засідання Робочої групи Комітету для вирішення питань організаційного та нормопроектного характеру.

 

Інформацію взято до відома.

15.

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету Д.Жванії про привітання Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування з нагоди Дня державної служби 23 червня 2013 року.

Доповідач нагадав, що з моменту запровадження Дня державної служби Указом Президента України у 2003 році минуло десять років. За цей час в Україні  склалися певні традиції відзначення цього державного свята, яке, до речі, співпадає з відповідною датою на рівні Організації Об’єднаних Націй. Тому привітання Комітету є цілком логічними і доречним з огляду на його ключову роль у забезпеченні нормативної основи державної служби.

Д.Жванія запропонував обговорити підготовлений у секретаріаті Комітету проект привітання та внести пропозиції щодо його тексту.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, працівники секретаріату Комітету.

Учасники обговорення підтримали пропозицію та висловилися за необхідність розміщення тексту привітання на шпальтах газети «Голос України», журналу «Віче», офіційному веб-сайті Верховної Ради України та веб-сайті Комітету.

Пропозицію підтримано.

 

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“2 сесія 7 скликання ”

03 грудня 2014 16:09
03 грудня 2014 14:38
03 грудня 2014 14:37
03 грудня 2014 14:36
03 грудня 2014 14:36
03 грудня 2014 14:34
03 грудня 2014 14:33
03 грудня 2014 14:32
03 грудня 2014 14:30
03 грудня 2014 14:29